0318-830376 info@docco.nl

Op dit moment is 2016 bijna afgelopen. Natuurlijk kunnen we terugblikken en kijken wat we kunnen verbeteren, ook in 2017. Zo ook rond de ontwikkeling van de handige softwaretool ‘Printless’.

Printless is ontstaan vanuit een grote irritatie van een accountantskantoor. Waarom een jaarrekening printen, laten kopiëren op briefpapier een handtekening ophalen bij de tekenend bevoegde om vervolgens alles weer inscannen tot een pdf? Dit moet beter kunnen. Precies waarvoor we Printless gemaakt hebben. Zo kun je digitale briefsjablonen toevoegen, een digitale handtekening zetten (ja ook PKI-B!) en opslaan als PDF.

Nieuwe release

Nieuwe lay-out Printless

Naarmate het jaar 2016 verstreek, kwamen kleine bugs, verbeterpunten en wensen bovendrijven. Omdat wij geloven in kracht van het product hebben we besloten het verder te ontwikkelen.  We zijn dan ook trots om te kunnen melden dat de volgende zaken in een nieuwe update zijn opgepakt en opgelost.

  • Herkenning van een KPN certificaat werkt nu volledig.
  • Het fond Calibri ging niet goed, het leek wel Arabisch, is opgelost op een heel klein schoonheidspuntje na (iets voor puzzelaars om het te kunnen ontdekken).
  • Documenten kunnen meervoudig ondertekend worden.
  • Documenten kunnen voorzien worden met een te ondertekenen vak voor de eindgebruiker.
  • De lay-out is flink vernieuwd en veel praktischer van insteek.
  • Het ‘geprinte’ document is in preview te zien in het scherm. De miniatuurweergave zijn ook direct te voorzien van briefsjablonen inclusief multi-select.
  • En nog een paar kleine dingetjes :).

Eerste applicatiekoppeling met AFAS Profit

Hoewel Printless vanuit iedere (rapportage) applicatie is aan te roepen, is het ook handig om ondertekende documenten direct een vervolgproces in te sturen. Bijvoorbeeld om te delen in een klantportaal. De eerste applicatie integratie is met AFAS. Ondertekende en opgemaakt documenten kun je rechtstreeks het dossier insturen om bijvoorbeeld de jaarrekening te delen met klanten!

Probeer Printless, geheel vrijblijvend: download de demo.

Ondertekenproces in kantoor

Printless is een oplossing die kantoren helpt efficiënter te werken. Het ondertekenen van documenten zal het komen jaar een nieuw vormen binnen de accountancy. Dat heeft ook te maken met de intreden van SBR Assurance. We krijgen dan ook enorm veel vragen hieromtrent. Vragen over handtekeningen PKI-B, over SBR Assurance, over nieuwe werkprocessen en ga zo maar door.

Vanwege de hoeveelheid vragen gaan wij een aantal sessies organiseren rondom SBR Assurance in 2017. De eerste sessie is op 1 februari. De sessies –met 2 PE punten- zijn voor kantoren die al klant zijn van DOCCO helemaal gratis, lunch inbegrepen!

Share This