0318-830376 info@docco.nl

DOCCO IT & Verandermanagement - http://www.docco.nl

 

 

Sommige kantoren denken dat ze er ‘al zijn’ met een website waarop ze vertellen wat ze doen. En al helemaal als die website er dan ook nog een beetje gelikt en modern uitziet. Maar is er op zo’n website niets anders te lezen dan de inhoud van je dienstenpalet en je contactgegevens, dan lijkt deze verdacht veel op een digitale versie van het ouderwetse uithangbord. Kortom, hoe zorg je ervoor dat je je online sterk positioneert? Die vraag beantwoordt de DOCCO-training ‘Hoe ben je online onderscheidend als accountantskantoor’.

Wie zichzelf wil onderscheiden van de rest, kan dat op meerdere manieren doen. Visueel, inhoudelijk en idealiter in combinatie. Net zoals een nieuw fris verfje wonderen kan doen binnen een woning, kan een frisse website ook wonderen doen voor je kantoor. Geen obligaat zakelijk blauwe tekstblokken meer, afgewisseld met tinten bedachtzaam donkergroen, maar juist verfrissende kleuren en een dito vormgeving, met duidelijk zichtbare call to actions. Sommige kantoren experimenteren daar aardig mee, andere hebben koudwatervrees en voor sommige kantoren is het up-to-date houden van hun website en het optuigen van een sterke online marketingstrategie iets wat zij gewoon minder belangrijk vinden. Immers, de zaken gaan nog redelijk of ‘We krijgen onze klanten toch via mond-tot-mondreclame’. Dat lukt zo inderdaad.

Awareness first!

Jezelf online onderscheidend profileren als kantoor behelst veel meer dan alleen een make-over van je website. Je website is namelijk slechts een schakel in je totale online marketingketen. Ook bij een online marketingstrategie moet je jezelf eerst een paar heel basale vragen stellen, zoals:

  1. Wat is onze ‘core doelgroep’ of onze ‘core branche’?
  2. Wat doen wij als kantoor anders dan vergelijkbare kantoren?
  3. Wat zijn onze unieke kernkwaliteiten?
  4. Wat zijn de belangrijkste redenen waarom een klant voor ons kiest of zou moeten kiezen? Is dat de prijs, efficiency, laagdrempeligheid, werken in de cloud, extra service, abonnementsvormen, enz? En wat moet dan het zwaarste wegen? Wil je bekend staan als de prijsvechter of als de specialist?

Kortom, awareness first, voordat je overgaat tot actie. Een goede website appelleert direct aan het gevoel en de behoeften van je klant. Zo zal de websitetekst ook duidelijk geschreven moeten zijn vanuit klantperspectief (en met de juiste tone of voice). Omdat je daarmee laat zien dat je je oprecht inleeft in je klant en zijn behoeften, en hém op de eerste plaats stelt in plaats van jezelf. Klanten vinden dat prettig.

Inbreng eigen kantoorcasus

Een goede website is een belangrijke pijler voor een conversiestrategie, die je meer klanten bezorgt. Arnold van Binsbergen (Treffend & Co) en Tom van Bolhuis (DOCCO) laten je tijdens deze training zien welke bouwstenen je nodig hebt om de sterke online propositie te bouwen die je nodig hebt. Arnold: “We positioneren je zo, dat klanten en relaties je beter leren kennen en beter weten te vinden. Daar kun je na het volgen van deze training de volgende dag al mee beginnen.” Om deze training extra ‘hands on’ te maken, mag je als deelnemer je eigen kantoorcasus inbrengen.

Share This