0318-830376 info@docco.nl

Ik heb veel accountants- en administratiekantoren gesproken afgelopen jaar. Ze waren druk….heel erg druk. Coronasteunmaatregelen voor hun klanten inregelen, piekdruktes in btw maanden, kunnen moeilijk aan (goed) personeel komen….gecombineerd met inefficiënte werkprocessen maakte dat ze nooit de kans kregen om op adem te komen.

Met veel van deze kantoren had ik in 2020 al contact, toen waren er vaak grote plannen voor digitalisering, software implementaties, etc. Maar corona gooide toen roet in het eten. Veel projecten werden stop gezet of in ieder geval voor onbepaalde tijd uitgesteld. Ik bleef ze trouw bellen om af en toe te vragen hoe het gaat, of ze al toe waren aan projecten opstarten….maar nee, te druk, geen tijd. En nu komt de ‘drukke’ tijd er weer aan. BTW maand in januari en dan volop in de jaarrekeningen.

Je kan echter met kleine veranderingen binnen je processen al mooie stappen maken om efficiënter te werken. Het voordeel daarvan is dat klanten en medewerkers rustig kunnen wennen aan veranderingen. Ze kunnen het gemak en voordeel meemaken van kleine verbeteringen en zullen dan ook sneller toekomstige veranderingen omarmen. Maar daar moet wel tijd en effort in gestoken worden, omdat dingen niet vanzelf gebeuren.

Zorg er voor dat je niet hopeloos achterop raakt in de wereld van digitalisering. Anders wordt het steeds lastiger om bij te blijven. Wil je sparren over welke (kleine) stappen er binnen jouw organisatie verbeterd kunnen worden? Neem gerust contact met mij of één van mijn collega’s bij DOCCO op.

Tina Meeuwisz

Tina Meeuwisz

Adviseur

06-12107240