0318-830376 info@docco.nl

Klanten weten vaak wel hoe het er voor staat met hun onderneming, maar verzamelen zelf informatie op allerlei verschillende plekken. Een kleine ondernemer houdt zijn bankstand nauwlettend in de gaten, weet precies welke grote facturen nog niet ontvangen zijn en welke kosten hij op korte termijn moet betalen. Een ondernemer met wat meer omvang en liquiditeitsruimte maakt gebruik van periodieke rapportages, verzorgd door zijn accountant/administrateur of interne controller. Maar waarom wordt er niet meer gebruik gemaakt van de huidige hulpmiddelen om de administratie vrijwel real-time te verwerken en de informatie daaruit te presenteren voor de klant?

Het uitstellen van het verwerken van de administratie tot het einde van het kwartaal bespaart geen tijd en zorgt dat de functie als adviseur onder druk komt te staan. Je hebt zelf namelijk geen inzicht en loopt achter de feiten aan. Het aanbieden van een dashboard aan klanten, zorgt er niet alleen voor, dat de klant beter geïnformeerd is over de stand van zaken. Het waarborgt ook, dat er aan randvoorwaarden wordt voldaan om de administratie voortdurend tijdig en compleet te verwerken.

Toch zijn er weinig accountants- en administratiekantoren die een dashboard als standaard product aanbieden aan hun klanten. De vele voordelen en het belang van dashboards zijn onvoldoende bekend. Dit zijn vaak de kantoren die na afloop van elk kwartaal veel drukte ervaren om alle administraties te verwerken en BTW aangiften op tijd in te dienen.

Herken je dit en wil je weten welke stappen je kan nemen om dashboarding in te zetten op jouw kantoor? Bekijk de informatie en zie ik je graag op 14 november in Veenendaal!

 

 

 

 

Share This